ערב עמותה 2009 – דברים מפי ריקי ויואב

קחו אותי למהומות 2009
21.11.09

ערב טוב לחברי העמותה ולאורחים הנכבדים.

אנחנו ריקי ויואב הוריה של קרן שעל שמה נקראת
העמותה "קרן דולב לצדק רפואי". העמותה הוקמה בעקבות מאבקה של ביתנו במחלת הסרטן.
בשנת 2004 נתגלתה מחלתה של קרן שנמשכה שלוש שנים עד שנת 2007. קרן נלחמה בתקופת מחלתה כלביאה, עברה טיפולים קשים וכואבים ביותר, ושלושה ימים אחרי הטיפולים שלא הרגישה בטוב,יצאה ובילתה ותמיד היתה בה אופטימיות ותמיד ראתה את האור בקצה המנהרה וכך גם מיצתה את חייה עד תום.
בני משפחתה וחבריה ליוו אותה במאבקה הכפול, מאבקה לחיים ובו זמנית המאבק המתיש במנגנון הביוקראתי כדי לזכות באישורים לתרופות וטיפולים שלא היו מיועדים לסוג מחלתה אלא לסוג אחר של מחלת הסרטן ואשר לא הוכרו על קופות החולים והוצאו מסל הבריאות.
כשלא קיבלה את אישור קופת החולים למימון ההוצאות על התרופות וכל הנטל הכבד של הוצאת הכספים לתרופה מצילת החיים של קרן שלנו נפלה עלינו ההורים שילמנו אותה מכספנו ואז החל המאבק לקבלת מימון לתרופות מצילות חיים, כי לקרן כאב לראות אותנו ההורים נושאים בנטל הכבד בנוסף למחלתה עצמה.
במשך שהותה של קרן בבית החולים לא משו ממיטתה כל החברים והחברות הטובות ובמיוחד בת זוגתה מעין שלאורך כל הדרך טיפלה בה במסירות ובאהבה עד אשר נפטרה בתאריך 9 לינואר 2007. כחודש לפני יום הולדתה ה-27.
ולכן…
הקימו משפחתה של קרן ומוקיריה את העמותה הזו להנצחת זיכרה ובכדי לתת לחולים אחרים במצב דומה את התמיכהוהסיוע המשפטי ללא כל תמורה. העמותה עושה זאת ברוחה של קרן בשמחת חיים גדולה מתוך נחישות ויושרה ובמלחמה ללא פשרות כי קרן אהבה את החיים והדביקה את כולם באהבתה זו.
משפט שגור בפיה של קרן היה "קחו אותי למהומות" אשר מבטא נאמנה את רוחה של העמותה. מטרת האירוע של הערב החשוב הזה "קחו אותי למהומות 2009" הינו לקדם את המטרות האלה, ליצור מודעות רחבה לפעילות העמותה, ולהגיע לכמה שיותר מגזרים וחולים הזקוקים לסיוע משפטי, וכן ליצור התעוררות ומודעות ציבורית בכל הנוגע למערכת הבריאות ולנושא הצדק הרפואי.
העמותה פועלת ללא משרדים, ללא תשלום משכורות, ובמינימום הוצאות וכל מתנדביה פועלים מבתיהם וממקומות העבודה שלהם ומשלבים את פעילותם בעמותה בחייהם המקצועיים והאישיים ורואים שליחות עליונה בהתנדבות זו.
במהלך שלושת השנים מאז הוקמה עמותת "קרן דולב לצדק רפואי" הוגשו על ידה עתירות עקרוניות לבג"צ בין היתר כנגד התופעות האלה. ועד היום ייצג הצוות המשפטי של העמותה עשרות חולים מול וועדת החריגים של קופות החולים והשיג עבור רבים מהם תרופות מצילות חיים.
הגרעין שייסד את העמותה הינו בני המשפחה וחבריה של קרן, והמעגל השני מורכב מאנשים המזדהים עם מטרות חשובות.אלה של העמותה, ואשר חלקם נזקקו לסיועה וכך גם הכירו אותה.
תודה רבה לכל המשתתפים והחברים שברוח התנדבותם תומכים בנו לקיים את צוואתה של קרן שלנו ולתת לנו אפשרות לעזור לעוד אנשים במצב בלתי אפשרי זה. תודה מיוחדת לכל האומנים שהופיעו הערב בהתנדבות מלאה.
תודה רבה לכולכם, ערב שמח ומהנה.
 
ריקי ויואב דולב